PERBAHASAN LANGSUNG DARI PARLIMEN MALAYSIA

19 June 2008

Press Statement by Anwar Ibrahim on SAPP

Congratulations and salutations for the firm bravery of SAPP and its two Members of Parliament for defending the rights of Malaysians, and especially those of Sabahans.

I have had two discussions previously with Dato' Yong Teck Lee, President of SAPP. The core issues at hand are those of good governance and dedication to the principles of accountability.

KeADILan's commitment to Sabahans, bumiputera and otherwise, include 20% oil royalties to Sabah, Sarawak and Terengganu, as well as proportionate and just represenation for Sabah and Sarawak.

I am happy with these early actions and call upon other friends to act quickly in order to guarantee stable politics and efficient economic management that will lead to dynamic growth and equitable distribution.


Tahniah dan salut perjuangan kerana ketegasan dan keberanian SAPP dan dua ahli Parlimen mereka mempertahankan hak rakyat khususnya Sabah.

Saya telah mengadakan dua perbincangan sabelum ini dengan Dato Yong Tek Lee, presiden dan pimpinan SAPP. Isu pokok adalah berkaitan good governance atau pengurusan pemerintahan baik dan mematuhi prinsip pertanggungjawaban. Jaminan keadilan bagi rakyat, bumiputra dan lainnya termasuk Sabah. Kita menjamin 20 peratus royalti minyak kapada Sabah, Sarawak dan Trengganu, serta perwakilan yang adil bagi negeri Sabah dan Sarawak.

Saya gembira dengan tindakan awal ini dan menyeru supaya rakan-rakan lain segera bertindak demi menjamin politik yang stabil dan pengurusan ekonomi cekap yang akan menjamin pertumbuhan pantas serta pengagihan adil

ANWAR IBRAHIM

No comments: